Within Temptation er ute med sitt syvende studioalbum "Resist", ganske nøyaktig fem år etter forgjengeren "Hydra".
Larvik-doomsterne Hex A.D. har holdt på i noen år nå, og deres fjerde album "Astro Tongue in the Electric Garden" foreligger straks hos kjøpmannen. Deres tre foregående, "Even the Savage Will See Fair Play", «The Last Nail in the Coffin Lid» og "Netherworld Triumphant" er helt anstendige utgivelser, men det har liksom vært noe litt uforløst. Det skulle bli spennende å høre hva de kom opp med denne gang.
Det er allerde fem år siden Bruce Springsteen ga ut albumet "High Hopes", men nå er han aktuell med sitt tredje soloalbum, nedstrippet og helt fritt for E Street Band.
Michael Schenker og hans samlede tropper kommer her med sitt andre album sammen, og det trekkes tråder både til religiøse skikkelser, grådighet og gudegaver i presseskrivet. Er det altså sånn å forstå at vi sitter med Schenkers fineste album i hendene?
Black Star Riders-frontmann Ricky Warwick finner ikke opp kruttet på sitt sjuende soloalbum When Life Was Hard and Fast.
Hvor bekymret er du? Det er spørsmålet Al Jourgensen stiller på Ministrys femtende album Moral Hygiene.
På låven sitter Neil
Det var en gang et nytt Neil Young-album alltid ble imøtesett med store forventninger. Slik er det ikke nødvendigvis lenger, selv...
Det begynner å bli en stund siden vi hørte fra amerikanske Rival Sons nå. Norgesvennene er blant de framste innen den "classic Rock" revival'en vi har vært vitne til de siste årene. Nå, over fire år siden deres forrige, er de tilbake med et nytt album, Darkfighter.
Evergrey er aktuelle med sitt nye album "Escape of the Phoenix", og beviser med det hvorfor de er blant eliten innen progmetal.
Neal Morse har med tiden blitt en gammel traver innen progrocken. Hans gamle band Spock's Beard, som han ga seg i forholdsvis tidlig på 2000-tallet, var et av de helt sentrale bandene i den nye progbølgen som oppstod litt før midten av nittitallet. Som soloartist har han fortsatt å levere høy kvalitet, og 2007-utgivelsen "Sola Scriptura" ses ofte på som hans aller beste. Nå foreligger "Sola Gratia", som skal være en slags oppfølger – eller søsteralbum, om man vil – til denne.










































